Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Razmišljanja o Inicijativi za spas Srbije NSPM (1)

Komentari (65) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 nedelja, 24 jun 2012 14:27
Branislav G. Romčević
Samo jedan referendum i jedno referendumsko pitanje bilo bi dovoljno da se počnu radikalno raščišćavatI SVI odnosi u Srbiji: "Da li ste za to da se u zemlji Srbiji koristi isključivo ćirilica za pisanje srpskog jezika svugde i svakad?"
Preporuke:
66
8
2 nedelja, 24 jun 2012 14:32
.......
Nova srpska politička misao je još pred Vaskrs ove godine pred javnost stavila svoju Inicijativu za spas Srbije.



ja sam je potpisao i širim je u svom okruženju
Preporuke:
43
4
3 nedelja, 24 jun 2012 14:43
Knežević Milan
Pre nekoliko nedelja, poslao sam NSPM-u sličan tekst, koji je objavljen negde oko đurđevdanskih izbora. Motive, koje sam imao, vidim- imate i Vi: da se otvori neka šira javna rasprava o tekstu "Inicijative", kojom bi se aktivirao što veći broj ljudi na razmišljanju i preciziranju ovih osnovnih teza o političkom programu, koji bi mogao da spase Srbiju iz kandži neoliberalne mafije i njenih pomagača.
U tom smislu, pozdravljam ovaj tekst; uviđam da je Vaša percepcija problema koje detektujete zapravo- identična mojoj...
S tim u vezi, pozivam i druge, koji u ovom programu prepoznaju nešto dobro, svrsishodno i pozitivno da se uključe, i porazmisle o potezima kojima bi ovaj "teoretski" deo počeo da se materijalizuje u neki politički aktivan koncept.
Konkretno- mislim da je vreme za formiranje političkog subjekta, koji bi zastupao ovaj program. Stranka, pokret ili pojedinac- svejedno; ali, sa reči, treba preći na delovanje "na terenu".
Jer, ova Vlada, koju "krpe"- neće dugo...
Preporuke:
41
0
4 nedelja, 24 jun 2012 14:45
zoran
Plan je bruka dobar, ja sam ZA, ali mi ne ide u glavu, zasto nastupate stidljivo, napravite partiju koja bi imala pretenzije da preuzme neko od ministarstava, tj, agresivniju politiku, u smislu promovisanja vaseg programa, zasto! malo ljudi je obavesteno, i dalje smo polu pismena zemlja, da ne govorim o rasprostranjenosti interneta, srpski narod je uprkos tome mudar, prepoznace ideje, nateracete ga da razmislja i na kraju, sigurno ce glasati, ovako promovisanje je za 1,2,3,4 procenta glasova od nas koji ovo pratimo...kako ve za vas da cuje neko gde i jedva struju imaju....nisam neko ko je extra pametan, ali ovo i ovako promovisanje je veoma malo, licno pravim veoma dobar sajt gde cu vas promovisati kroz vase ideje...ali je problem da ovo sve dopre do obicnog, mudrog, veoma zauzetog dela naroda.

Veliki pozdrav!
Preporuke:
35
1
5 nedelja, 24 jun 2012 14:48
Dejan
Inicijativa za spas Srbije:

1. Zabrana abortusa
Preporuke:
35
19
6 nedelja, 24 jun 2012 18:12
Gavrilo
1. Zabrana abortusa

Al-Kaida vec ima taj zakon
Zhene nisu roblje i moraju imati slobodu izbora!
Preporuke:
34
27
7 nedelja, 24 jun 2012 18:50
Aleksandar
Zabranu abortusa traze samo religiozni zaludjenici koji ne znaju sta je sekularna drzava niti imaju osnovni osecaj za pojam prava ljudi (i naravno zena). A ti religiozni zaludjenici nisu naucili osnovnu lekciju Francuske revolucije o tome sta je to REPUBLIKA gde postoji odvojenost drzave i crkve. Pojam republike je prva levicarska ideja, a napad na republiku i prizeljkivanje teokratije su prvi instinkti desnicarskog lupetanja. A onda kad se ta desnica ekstremizuje da pronadje nekog "drugog" ko je kriv sto stvari nisu za neke "nase" savrseno stojece to vodi cak i do genocida onog tipa koji su odradili nacisti ili ustase u NDH.
Preporuke:
20
26
8 nedelja, 24 jun 2012 18:52
F-16
Al-Kaida vec ima taj zakon
Zhene nisu roblje i moraju imati slobodu izbora!

Ne Al-Khaida dragi moj, već sve tradicionalne religije zabranjuju čedomorstvo. I islam, i hrišćanstvo i judaizam. Reč "abortus" je samo podmetnuti termin kojim se zamagljuje suština,- da se radi o ubistvu najteže vrste, i to: ubistvo sa predumišljajem sopstvenog potomka, uz to savršeno nevinog.
Naravno da žene nisu robinje, štaviše one imaju privilegiju da daju novi život. One tu privilegiju i slobodu izbora, u Srbiji koriste na zlo, tako što ubijaju sopstvenu decu. Posle i nije čudo što kao narod prolazimo kako prolazimo. Ubiti na desetine hiljada sopstvene dece godišnje, ne može proći nekažnjeno.
Preporuke:
28
18
9 nedelja, 24 jun 2012 19:27
tačka
Forsiranje zapošljavanja žena je prevara. Poslodavci jako vole da umesto drčnih, često agresivnih muškaraca spremnih da se bore za svoja prava (primer španskih rudara je najsvežiji i najočigledniji), muškaraca koji umeju da popiju pa im se otkači pesnica od koje barabi što ne da platu – uši otpadaju, kojima možda padne na pamet da se udruže u neki pravi sindikat – imaju zaposlene žene... Gde god je to moguće. Jer žene su po svojoj prirodi odgovornije prema porodici...



Upravo tako
Preporuke:
26
5
10 nedelja, 24 jun 2012 19:29
lela
3. unošenje u krivični zakon kaznenih odredbi protiv propagiranja secesionizma, rasparčavanja, izdaje ili okupacije zemlje, kao i o vređanju dostojanstva zemlje i nacionalne časti;

Nažalost, ono što se u normalnim društvima podrazumeva – patriotizam i briga za nacionalne interese - kod nas mora postati poglavlje Krivičnog zakonika da bi se plaćeni ili poremećeni pojedinci obuzdali u svom antidržavnom radu.




Kod nas je izdaja države postala regularna delatnost
Preporuke:
35
1
11 nedelja, 24 jun 2012 19:30
Drago
6. obaveza NVO, medija i drugih organizacija, registrovanih u Srbiji, da svako finansiranje iz inostranstva posebno naznače na sajtu, u emisijama ili u štampanom izdanju, sa navođenjem iznosa i nazivom finansijera;



Meni je ova tačka dovoljna da podržim inicijativu NSPM-a
Preporuke:
30
0
12 nedelja, 24 jun 2012 21:15
Alef
Vecinski sistem je katastrofa za zemlje kao sto je nasa: mediji i dobar deo politicke elite su direktno kontrolisani od strane zapada. Vecinski sistem ce samo olaksati posao zapadu da kreira vladu po svojoj meri. Zar smo zaboravili kako je Karic formirao poslanicki klub bez izlaska na izbore?

Koliko god da je partokratija losa, ovo sto vi predlazete je mnogo gore. Vi znate 150 politicara od poverenja? Ja ih ne znam ni 5, od kojih je samo 1 iz politicke opcije za koju glasam.

Kako mislite da smenite poslanika npr SRS koji se naprasno setio da se patriotizam ne sipa u traktore i da EU nema alternativnu? Koji ce to mediji da vrse pritisak da se takav covek smeni?

16-godisnjak moze da potpise profesionalni ugovor za sportski klub a poslanik ne moze da potise ugovor da je njegov mandat vlasnistvo partije sa kojom ga je dobio? Ne moze, kad pravo tumaci B92.
Preporuke:
22
5
13 nedelja, 24 jun 2012 21:36
The Jack
Postovani gospodine Dragoslave,

bukvalno sam se "smrz'o" na Vas tekst. Ja Vasa razmisljanja vidim kao paradigmu novog USTAVA. Da PARADIGMU, jer preambula nije ni dovoljno jaka ni dovoljno dobra rec.

Dace Bog!!
Preporuke:
10
5
14 nedelja, 24 jun 2012 21:44
fristajlo
Alef
Kako mislite da smenite poslanika npr SRS koji se naprasno setio da se patriotizam ne sipa u traktore i da EU nema alternativnu? Koji ce to mediji da vrse pritisak da se takav covek smeni?
Lako- opozivom (impičmentom) iz izborne jedinice u kojoj je izglasan.
Da ste pažljivije pratili i čitali tekstove o ovoj tematici, ne bi postavili ovo pitanje.
To je najdirektnija demokratija u praksi; ko ne postiže rezultat- ne može da se krije iza stranke, i da u prkos mišljenju naroda (baze) opstaje u parlamentarnim klupama.
Preporuke:
20
1
15 nedelja, 24 jun 2012 21:51
The Jack
O abortusu.

Licno podrzavam razmisljanje jednog srpskog episkopa o ovoj temi. Naime on kaze da svetinja zivota pocinje zacecem u toj jednoj jedinoj celiji nasaloj spajanjem jajasca i spermatozoida i da je unistenje cak i te jedne celije ravno ubistvu odrasle osobe. Kraj price i dobra osnova za clan krivicnog zakona.

Izvan medicinskih raloga za abortus, mada je i to veliko i otovoreno pitanje, ne zena, nego niko nema pravo da pocini ubistvo, i ni jedno opravdanje za to (kao nema se i tome slicno) ne "pije" vode.
Pogotovo kada postoji citava paleta lako dostupnih kontracepivih sredstava.
Preporuke:
20
12
16 nedelja, 24 jun 2012 22:21
dragoslav pavkov
Vi znate 150 politicara od poverenja? Ja ih ne znam ni 5, od kojih je samo 1 iz politicke opcije za koju glasam.


Bitno je da građani konačno preuzmu odgovornost za svoje glasove i svoju volju; ako pogrešno izaberu, ako ih prevari neka baraba - neka ih prevari tri puta: prvi put, zadnji put i nikad više. Ako ih prevari i četvrti put - opet neka, bolje nisu ni zaslužili;ali će makar znati ko je taj i u čemu su pogrešili. Danas imate situaciju da Dačić pred izbore biračima obećava jedno a posle objavljivanja rezultata priču okrene za 180 stepeni, a njegovi birači ćute i puše jer ih je sramota da priznaju da su namagarčeni. Onda pristaju na njegovu žvaku da to tako mora, da to zahtevaju EU i Rusija, da je to dalekovido i realno sagledavanje stanja, da su uostalom i sami za to glasali... I tako ne godinama nego generacijama. Zbog čega mi Srbi stalno imamo potrebu da izmišljamo rupu na saksiji?
Preporuke:
18
5
17 nedelja, 24 jun 2012 22:33
dragoslav pavkov, nastavak
Slažem se da većinski sistem iam mnogo mana ali ja lično ne vidim ništa poštenije nego nešto što je najpribližnije "neposrednoj demokratiji" za koju se u svetu zalaže sve više ljudi.Problem sa proporcionalnim izbornim sistemom je u tome što glasajući za onog jednog u koga imate poverenje u parlament uvlačite i nekolicinu kojima ne biste poverili ni dve nacrtane patke na čuvanje a kamoli državu. Nažalost, ispostavilo se da taj jedan u koga imate poverenje nije sposoban da obuzdava one ostale koje su uz pomoć vašeg glasa (iako protiv vaše volje)došli u poziciju da odlučuju, i šta sad? Da čekamo još jedan izborni ciklus da se u toj stranci pojave neki bolji, pošteniji političari... I koliko puta tako? Mislim, koliko puta je u društvima na koja se ugledamo uobičajeno dopustiti da budeš prevaren? Lično - mislim da je i jedan put previše; onaj ko izigra volju glasača koji su ga izglasali treba da odgovaRa i to ne samo politički nego i krivično ukoliko se nezakonito okoristio prevarom.Jednog dana.
Preporuke:
14
4
18 nedelja, 24 jun 2012 23:15
Alef
fristajlo Neko od nas ne razume situaciju u banana drzavama kao sto je nasa sada. Ko ce da pokrene smenu poslanika prevrtaca? Vlada koju ce sastaviti zapad ili mediji koje kontrolise zapad? Ustavni sud, izborna komisija? Nema od toga nista. Kuka i motika, za svakog poslanika po izbornim jedinicama?Drugi put necemo za njega da glasamo? Dok se izredja sav politicki olos spreman da proda politicku karijeru za par stotina hiljada evra, ili mnogo manje, nad svima nama ce izrasti zelena trava.A cak ce se i posteni poslanici naci pod pritiskom zapada, preko njihovih tajkuna i kriminalaca, mogu da dobiju ponudu koja se ne moze odbiti. JAvnost ce ih zastiti? Nece ni citi za njih...
Preporuke:
9
3
19 nedelja, 24 jun 2012 23:43
Istoricar
Ja se ne slazem ni sa jednim predlogom i ne vidim razloge da se menja proporcionalni izborni sistem. Da budem jos precizniji, spas Srbije nije u politickim promenama vec u ekonomskim. Autor ovog teksta bi mogao da se pozabavi pitanjima - zasto Srbija prodaje sirovine i nista ne proizvodi? Kad bi autor predlozio osnivanje istrazivackih centara u Uzoj Srbiji i Vojvodini koji bi direktno pomagali industriji onda bih ja bez razmisljanja podrzao takav predlog. Zasto se voce iz Srbije izvozi, zasto Srbija ne moze da napravi cokoladu kao Svajcarska? Zasto Srbija nema dobre puteve i brze vozove poput Nemacke i Francuske? Zasto nijedan srpski proizvod ne moze da se nadje u Evropi ili Americi dok od ostalih republika bivse YU to nije slicaj? Kad budete resavali prvo ovakve probleme onda ce ovi politicki predlozi sami po sebe biti reseni. Ona zemlja koja ne ume da se bavi ekonomijom treba da nestane ili da bude isparcana ili da bude pod protektoraton neke druge zemlje.
Preporuke:
12
11
20 nedelja, 24 jun 2012 23:49
8. mart
Prirodni poredak bi trebao da izgleda tako da se država trudi da na svaki način sačuva radna mesta muškaraca koji bi od svoje zarade izdržavali porodicu, uplaćivali u fondove, pomagali sugrađanima sa posebnim potrebama, obezbeđivali socijalna davanja za nezbrinutu decu, samohrane roditelje, penzije... Naravno, ovde ne mislim da školovane žene treba da se odreknu karijere; ali pobogu – kojoj ženi je smisao života da se zaposli kao autolimar u Fijatu?!A kom je muškarcu "smisao života" da se zaposli kao autolimar u Fijatu? Pa sumnjam da je ijednom, ali to ne znači da mnogi, kako muškarci, tako i žene, ne bi želeli da rade taj posao ako je dobro plaćen. A priče o "prirodnom poretku" su za malu decu. Zašto bi samohrane majke, ili žene uopšte, bile zavisne od rada muškaraca, ako su same u stanju da rade i zarade?
Preporuke:
13
6
21 nedelja, 24 jun 2012 23:57
Aleksandar
@F-16

sve tradicionalne religije zabranjuju čedomorstvo


Kratko ali nabijeno konfuzijama svake vrste.

Sa politicke strane to sta religije "zabranjuju" nema nikakve veze sa pitanjem kakvo zakonodavstvo treba da bude u sekularnoj republici. Naravno da takvo zakonodavstvo mora postovati pravo zene na abortus. Poziv na teokratiju, koji je sadrzan u ovoj formulaciji, je nazadan, reakcionaran i izraz primitivizma i gluposti. Osim toga abortusom se ne mori cedo, jer embrion ili fetus nije isto sto i (rodjeno) dete. Srbi treba da se manu ovakvog zaglupljivanja i sasvim se uozbilje. Manite se toga sta religije zahtevaju. Pozivanje na religiju u politici je izraz nazadnog primitivizma koji smo u Evropi napustili bar od 1789. Reakcionarno klero-desnicarenje je dosadno i nepotrebno.
Preporuke:
16
11
22 ponedeljak, 25 jun 2012 00:12
8. mart
Za to vreme, njihovi muškarci koji su postali tehnološki viškovi ili nikad nisu ni radili, na sebe preuzimaju poslove koji im se ne čine prirodnim: spremanje dece u školu, odlasci na roditeljske sastanke, spremanje po kući...


Ako se nekim muškarcima čini neprirodnim da vode računa o svojoj deci, idu na roditeljske sastanke ili spremaju kuću, to je samo zato što misle da su im ti poslovi ispod časti. E pa ne smeju da budu, kao što nisu bili ni ženama. Čak i ako oba roditelja rade, nema nikakvog razloga zašto muškarac ne bi uzeo na sebe deo kućnih poslova. Zapravo - to je jedino pravedno.
Preporuke:
12
7
23 ponedeljak, 25 jun 2012 00:29
fristajlo
Alef
Vlada koju ce sastaviti zapad ili mediji koje kontrolise zapad?
Vi izgleda nikako ne želite da shvatite problem...
Pavkov je lepo objasnio, u jednom komentaru na tekst- zapad neće znati koga da "sponzoriše", ako se ide na direktne izbore; ovako, finansiraju par protuva iz najjačih stranaka, koje posle finansiraju same sebe- izdajom.
Niko ne tvrdi da je taj sistem savršen; no, u njemu je neuporedivo teže (spoljnom faktoru) kontrolisati ponašanje saziva, jer takvi poslanici znaju da, ako se ma i sumnja da rade za nekog- nema ništa od reizbora.
Osim ako ne podmite sve glasače iz njegove baze, što, u suštini, narodu i odgovara, zar ne?
Vi, vidim, mislite da je ovaj sistem bolji; valjda Vam je jasno da je nekolicina stranaka u Parlamentu pod direktnom kontrolom zapadnog interesa.
Zašto se, ako se oko toga slažemo- protivite izbornom sistemu, koji bi to, bar na neko vreme- onemogućio?
Preporuke:
7
0
24 ponedeljak, 25 jun 2012 05:05
dragoslav pavkov@ Istoricar
zasto Srbija prodaje sirovine i nista ne proizvodi?

Zato što zbog izbornog sistema nije moguće izabrati kadrove koji bi umeli da pokrenu bilo kakvu proizvodnju, već vreme provedeno u vlasti gledaju da iskoriste kako bi za sebe i stranku koja ih je dovela na vlast prisvojili što više novca. To je najlakše učiniti prodajući nešto što nije njihovo bez obzira na postignutu cenu. Zamislite situaciju da jednoj stranci u podeli izbornog plena pripadne 3-4 direktorska mesta u JP - a ona kaže "Ne hvala, nemamo kadrove za tako nešto :)" Ako bih tako nešto čuo iz usta bilo kog srpskog političara, smesta bih se odrekao podrške većinskom izbornom sistemu. Ali, to ćemo kanda pričekati...
Kad budete resavali prvo ovakve probleme onda ce ovi politicki predlozi sami po sebe biti reseni.

Nažalost ovakve probleme rešavaju ljudi, a do njih je teško doći ako se nekolicini stranačkih lidera prepušta da ih sami izaberu.
Preporuke:
9
0
25 ponedeljak, 25 jun 2012 05:13
dragoslav pavkov@ Istoricar, nastavak
Kad bi autor predlozio osnivanje istrazivackih centara u Uzoj Srbiji i Vojvodini koji bi direktno pomagali industriji onda bih ja bez razmisljanja podrzao takav predlog.

Odlična ideja, predlažem i proširujem na Kosovo i Metohiju, za početak na severno Kosovo i enklave; sad još samo recite koga da predložim na čelo tih istraživačkih centara, po kom kriterijumu bi se birali saradnici, ko bi odobravao projekte, sredstva za finansiranje - pa da idemo na pivo! Ali, da vam uštedim trud: Rukovodioce postavljaju stranke kojima te ustanove "zapadnu" nakon izbora. Ako na primer SPS postavi direktora jednog istraživačkog centra a ministar finansija bude Jorgovanka Tabaković - je li realno očekivati da će njeno ministarstvo uplatiti sredstva za rad tog centra, ili je možda izglednije da će gledati da mu na svaki način napakosti kako bi "dokazala" da je SPS nesposobna i da nema kadrove? I da nema para u budžetu... Supozicija može da se primeni na svaki drugi odnos, Urs- DS, SNS-DSS...
Preporuke:
8
1
26 ponedeljak, 25 jun 2012 05:35
dragoslav pavkov@ Istoricar, kraj
Istraživačka stanica u Petnici vam je primer kako to biva u našoj zemlji.Svetski poznat "brend" političari upravo uništavaju a niko ni da napiše ozbiljan novinski članak.

Ona zemlja koja ne ume da se bavi ekonomijom treba da nestane ili da bude isparcana ili da bude pod protektoraton neke druge zemlje.


Ovo nije opcija, barem nije dok sam ja živ;a vi parcelišite i poklanjajte ono čemu ste vlasnik 1/1 umesto države u kojoj imate mnogo suvlasnika koji se s vama ne slažu.
Ali, o tome da unajmimo i pošteno platimo neke ljude sa strane koji bi nam napravili kvalitetne institucije, pokrenuli privredu - e to bi već bilo nešto drugo.
Nemojmo govoriti o "zemlji" koja ne ume da se bavi ekonomijom. Ekonomijom se bave ljudi, ali mi ne umemo da ih izaberemo i dovedemo na vlast. Između ostalog - i zbog toga jer nam proporcionalni izborni sistem izbor sužava na ljude koje nam predlažu stranke. Pozdravljam vas.
Preporuke:
12
1
27 ponedeljak, 25 jun 2012 05:46
dragoslav pavkov@ 8. mart
A kom je muškarcu "smisao života" da se zaposli kao autolimar u Fijatu? Pa sumnjam da je ijednom,..


Sumnjate neosnovano... Ima mnogo muškaraca kojima bi se veoma dopalo da imaju radno mesto autolimara, metalostrugara, zidara, stolara, vozača, na kome bi radili osam sati dnevno, s posla došli kući gde bi ih čekao ručak, dnevna štampa, popodnevna dremka, večernji odlazak na sladoled, roštilj, običnu šetnju... I tako svakodnevno do penzije. A onda - kokošinjac, baštica, cveće... Za to nekada nije bila potrebna diploma, u normalnim demokratskim društvima nije potrebna ni danas.
Isto tako, ima mnogo žena koje bi bile veoma zadovoljne ako bi ih neko doveo u situaciju da umesto da u šest ujutro (ili ranije) bude decu i nose ih u jaslice ili vrtić kako bi stigle na posao gde rmbače za ponižavajuću platu, izložene šikani i mobingu - ostanu u krevetu još sat vremena, odu po hleb i mleko, spreme deci doručak, pospreme po kući, stave ručak da se kuva,
Preporuke:
13
3
28 ponedeljak, 25 jun 2012 05:56
dragoslav pavkov@ 8. mart, nastavak
pogledaju reprizu TV serije koju su sinoć propustile zbog porodičnog odlaska na sladoled...
Nećete verovati, ali ima mnogo žena koje ne vide ništa naročito u desetogodišnjem studiranju, traženju veze za zaposlenje i blesavom umiljavanju kretenima koji o nečemu odlučuju. Ne kažem da žene o kojima govorim ponekad ne zavide ovim "uspešnima", ali često zavide i "umjetnicama" poput Sojki i Cajki, pa samo malobrojnima padne na pamet da se odaju "probijanjima" poput njih.
Kao što sam rekao u tekstu - svako (pa i žene) ima pravo da odluči šta želi od života; ali ne može jare i pare. Jednostavno - ne biva... Ne možete da se školujete sve do tzv. "srednjih godina",najčešće za zanimanje za kojim društvo nema potrebe, a onda od društva da očekujete da vam rešava egzistencijalna pitanja: zaposlenja, reprodukcije, životnog standarda - onakvog kakav mislite da vam dolikuje. Fakulteti (državni i privatni) su nam puni studenata menadžmenta koje finansiraju dede i babe...
Preporuke:
13
4
29 ponedeljak, 25 jun 2012 06:08
dragoslav pavkov@ 8. mart , kraj
Jer su im roditelji nezaposleni ili malo i neredovno zarađuju... Slažem se da talentovana deca treba da se školuju do najviših akademskih zvanja, ali pobogu - odakle ideja bilo kome da sva deca treba da se školuju dokle god ima ko da ih finansira?
Ko bi trebao da radi u proizvodnji? Propali studenti? Deca sirotinje iz provincije? Budale koje nisu sposobne da se upišu ni na privatni univerzitet?
Kakav proizvod takvi ljudi mogu da naprave? Ko će da kupi taj proizvod...
Dakle, nije mi bila namera da provociram žene, naročito ne da im oduzimam "stečena" prava; samo bih želeo da se i žene ravnopravno muškarcima - izjasne na temu: Kako i kuda dalje?Sa posebnim osvrtom na pitanja odumiranja sela, iseljavanja iz provincije i "beogradizaciju" zemlje, prava žena zaposlenih po prčvarnicama, kafanama, pekarama, stranim kompanijama koje su nam (kako se sami hvale) doveli Tadić i Dinkić - bivši i budući ortaci u Vladi...Pozdravljam vas.
Preporuke:
11
3
30 ponedeljak, 25 jun 2012 08:12
qpharaon
Nikada ne bih zabranio abortus. To je vrlo problematično sa strane budućeg razvijanja kriminalne delatnosti u tom smislu, ali bih sigurno uveo proceduru koja bi morala da se prođe da bi se abortus izveo. Procedura bi se sastojala iz, u prvom redu obavezne konstultacije stručnog tima u kome bi pre svega sedeo psiholog, ginekolog i verovatno sveštenik. Njima ne bi bio zadatak da odvrate osobu od abortusa nego da utvrde psihofizičku spremnost dotične za ono što će da se desi posle. Naime, nije nepoznato da veliki procenat devojaka posle abortusa nemože da rodi, takođe jako puno njih ima psihičke posledice zbog toga.
Abortus je jako ozbiljna stvar koja ne sme da se prepusti u ruke osobi koja je često u tim trenutcima ostavljena sama sebi. Toj osobi treba pomoć jer je ipak reč o posledici neželjenog dejstva. Istovremeno se mora ostaviti mogućnost eventualnog abortusa iz zdravstvenih razloga. Ipak ukoliko je ljudski život ugrožen prednost bi trebalo dati postojećem.
Preporuke:
9
2
31 ponedeljak, 25 jun 2012 08:16
F-16
@Aeksandar
Ne radi se ovde o politici niti o zakonodavstvu. Ovde se radi o životu i pravu na život. Naravno da nam je Bog ostavio pravo izbora, pa svako može da radi šta hoće, što opet ne znači da radi ispravno.
Što se mene tiče ja sam se opredelio za život, a poštujem i one koji se drugačije opredeljuju. Može mi ko god hoće spočitavati versku zatucanost, ali mora poštovati moje mišljenje koje se suprotstavlja čedomorstvu.
Mnogi Srbi su spremni da kažu da je patrijarh Pavle bio "svetac za života", ali se namršte kada pročitaju, na primer: "Najveći previd činimo u vezi sa čedomorstvom, jer nećemo da priznamo da je to greh ubistva deteta, motivisan sebičnošću nedostojnih roditelja. To je najgnusnije ubistvo, odbijanje blagoslova Božjeg i uskraćivanje prava na život novoj ličnosti. Još nerođeno dete nije bezimeni zametak, fetus, to je čovek - duša živa "
E tad im nije svetac.
Preporuke:
7
4
32 ponedeljak, 25 jun 2012 08:26
Beli Orao
@Gavrilo, Aleksandar i slični. Takav zakon postoji u Poljskoj, uvaženoj članici EU. O čemu pričate?

P.S.
Treba rađati planski, a ne ubujati preko plana.
Preporuke:
9
3
33 ponedeljak, 25 jun 2012 09:13
Istoricar
dragoslav pavkov
Ne moze par ljudi da resava probleme jedne zemlje. Pod uslovom ako imate problem kako da dovedete nekog ko bi otvorio neku fabriku u nekoj opstini, predhodno treba da imate kadrove u toj opstini. Nase skole ne prave kadrove koji bi profesionalno radili svoje poslove vec kadrove bubalice. Dacu vam primer : osoba treba da se bavi ekonomijom, da je sposobna da na engleskom napravi plan ili biznis plan u sta bi moglao da se ulaze i da na kraju to predlozi nekoj poznatoj kompaniji. U Srbiji postoji nauka koja je potpuno odvojena od realnog sveta. Taj tip nauke postoji i u svetu, medjutim, u svetu postoje naucne institucije koje direkno rade za kompanije. U Srbiji takvih institucija nema. Kad spomenuste Petnicu, ne mogu vam reci da podrzavam takvu instituciju koja trosi novac a nista ne proizvodi. Nauka nije odvojena od ekonomije i naucnici i ekonomisti bi trebalo da rade zajedno. Tako se radi u svetu i to je jedina formula koja vodi do napredka i prosperiteta.
Preporuke:
2
1
34 ponedeljak, 25 jun 2012 09:21
brm
komentatori su kao plastelin - pametan tekst - pametni i konstruktivni i komentari... čestitam i pozivam redakvciju da izvuče pouke .. u tekstu nema glavnog rpeduslova, jer predpostavljam da se podrazumeva - lustracije, i čišćenja tajnih službi i paravlasti.. sklanjanja sa javnih funkcija tehnomenažerije konspirativnog sistema, jer ovo je (treba da postane) javna vlast - res publica... e sad zamislite TV bez Kandićki, Nikolića, Mićunovića i ostalih 68. osmaša za početak..
Preporuke:
5
3
35 ponedeljak, 25 jun 2012 09:34
@Beli Orao
Poljska je jedina zemlja Evrope koja ima pozitivni priraštaj stanovništva, i članica EU kojoj ne preti najezda gladne radne snage sa istoka i juga. Ne preti im ni opasnost da jedan zaposleni plaća 2 penzionera,a ima iz godine u godinu pozitivan privredni rast.
Ima tu neke veze.
Preporuke:
8
1
36 ponedeljak, 25 jun 2012 10:20
Inicijativa nije adekvatna
Predložena inicijativa bi trebalo da glasi Inicijativa za spas naroda u Srbiji od strane kapitalističkih pljačkaša i uticaja stranog faktora. Ovakva država me ne zanima niti bi je trebalo spasavati. Trebalo bi stgvoriti novu državu koja podrazumeva i novo društveno-političko uređenje, novi ustav i zakone u korist naroda i radnih slojeva. Izbaciti crkvu iz političke sfere uticaja.
Preporuke:
4
2
37 ponedeljak, 25 jun 2012 10:22
brm
naravno da Poljskoj ne preti invazija radne snage kad imaju višak svoje koja je preplavila celu zapadnu Evropu... "ima tu neke veze" .. među urbanom sirotinjom evropskih predgrađa cvetaju slične kulturalističke ekstremne ideologije /religije - negde mudžahedini negde katolicisti ..divni primeri za ugled nama pravoslavnim Srbima
Preporuke:
6
3
38 ponedeljak, 25 jun 2012 10:26
brm
"instituciju koja trosi novac a nista ne proizvodi."
s ovakvim istoričarima tako širokih pogleda ne gine nam kolonijalni položaj...
Srbi treba da budu jeftini majstori , kakvi bre Tesle i Ruđeri Boškovići, to je za višu rasu..e sačuvaj Bože
Preporuke:
5
4
39 ponedeljak, 25 jun 2012 10:45
andrija
moj program je mnogo kraći od vašeg:otvoriti dosijee,
uraditi lustraciju.A onda časni pošteni moralni i
najbolji na čelo napred.
Preporuke:
2
3
40 ponedeljak, 25 jun 2012 11:13
Poljak
@Brm
Zasto pricate napamet? Zasto se eksponirate necime sto i ne poznajete? Vi i dalje na Poljake gledate iz perspektive Breznjeva. Kako Poljaci mogu "preplaviti zapadnu Evropu", pored desetina miliona koji dolaze iz Azije i Afrike?
Polska je zemlja sa najvecim rejtingom za strana ulaganja u Evropi. Kompanije koje su investirale u Irsku, Portugaliju ili Rumuniju, se povlace u Poljsku.
To sto smo mi religiozni, redovno idemo u crkvu i slusamo sta nam crkva kaze, ne daje Vam za pravo da nas smatrate ekscentricima, i da nas etiketirate. To mnogo vise govori o Vama i Vasoj kulturi. Ako Vi niste vernik, to je Vas problem, ali nemate pravo nekoga nazivati "katolicistima"?! Sta Vam to uopste znaci?
Ja jesam rodjen u Srbiji, i Srbija je moja zemlja. Zao mi je sto je jos uvek u komunizmu, ali sam presrecan sto Poljska, zemlja mog porekla vise nije!
Preporuke:
6
1
41 ponedeljak, 25 jun 2012 11:30
Beli Orao
""@. Poljska je dužna 380 milijardi $.

""brm. Kao i uvek ostajete u fotelji. Krenite nekad u akciju.
Preporuke:
7
0
42 ponedeljak, 25 jun 2012 11:56
Beli Orao
""Poljak. Dragi prijatelju, pripazize se ovih sa zapada. Mnogo ste dužni. Nisam zlonameran, ali do juče smo zajedno jeli i pili na subotičkom buvljaku. Mi smo i dalje tu negde, a vi ste daleko. Čuvajte se lopova.
Preporuke:
6
0
43 ponedeljak, 25 jun 2012 12:07
8. mart
Dragoslave, vi kanda mislite da samo žene ne mogu da imaju "i jare i pare" (i decu, i karijeru), dok muškarci izgleda mogu - pre podne su na poslu, a kad se vrate - deca okupana i umivena, ručak spreman, itd. Jasno vam je, valjda šta u toj slici ne štima.

I muškarac i žena mogu imati i posao i decu, ako su spremni da ravnopravno dele kućne obaveze. Budite sigurni da bi i žene, jednako kao i muškarci, volele da ih po dolasku s posla dočekaju okupana deca i spreman ručak.

Problm je, dakle, u tome, što su žene spremne da rade, a muškarci nisu spremni da preuzmu svoj deo kućnih poslova. Izvinite, ali za to vam nije kriv ni feminizam, ni NVO, nego upravo patrijarhat koji muškarce učvršćuje u uverenju da su bogom dani i da ih valja dvoriti.
Preporuke:
6
8
44 ponedeljak, 25 jun 2012 12:41
Poljak
Savrseno se slazem u svemu sa Vama (dao sam vam i plus), ali mi smeta sto neko bez ikakvog razloga (kao brm) vredja. Zasto bi neko ko se ponasa po Bozjim zapovestima (na primer "Ne ubij"), bio verski fanatik, zaludjenko, stetocina i terorista, samo zato sto smatra da je abortus greh cedomorstva, odnosno da postuje gorepomenutu Zapovest. Zato Poljaci ne odumiru, kao Srbi, Cesi ili Rusi, kod kojih se ubistvo nerodjenog deteta smatra medicinskom intervencijom, kao kad se izvadi zub.
DAleko je Poljska od blagostanja, mnogo je siromastva, alkoholizma, i mnogo cega drugog, ali se ponesto krece; fabrike rade, infrastruktura je znatno bolja nego u Srbiji, a bila je vek iza, privatizacija je sprovedena samo tamo gde su bile dobre ponude a ne budzasto kao kod nas. Rafinerije i energetika uopste, su i dalje drzavno vlasnistvo...
Ne kazem da je Poljska raj, ali se ponesto od Poljaka moze nauciti.
Preporuke:
9
1
45 ponedeljak, 25 jun 2012 12:48
Beli Orao
""8. mart.
Usisavam, perem tepihe, skidam i nameštam zavese, sve fizikalije, popravke i sl., idem na pijac, plaćam sve račune, vozim i razvozim i imam najveću platu. Jel` treba još nešto?

Vi ne razumete problem, a i nije Vam neki dan, prefarbali su Vas. Problem je kad poluškolovana srednjoškolka sa 28 godina dođe iz sela u BG, jer neće da se udaje, da bi još malo "proživela"-ne znam šta je to proživeti, ako nije do 28godine, (u prevodu-čistila bi i da ne kažem šta), a neće da muze krave u svom prelepom selu i da prodaje sir, jer nije to in.
Nije problem što se ženska deca školuju, nego ona što se ne školuju, a "žive" i neće da se udaju jer ih ih na to nagovaraju još prostije majke koje su se zamislite mučile ispijajući kafu i školujući ih dok se otac provodio po kafanama sa pevaljkama(to je rečnik osmomartovskih dimaćica sa naglaskom na "i").

P.S.
Imam dve ćerke sa fakultetima na doktorskim studijama. Super su deca.
Preporuke:
7
3
46 ponedeljak, 25 jun 2012 13:27
@Beli Orao
Imam dve ćerke sa fakultetima na doktorskim studijama. Super su deca.
Šta vam znači to "Super su deca"?
Može li objašnjenje na srpskom?
Preporuke:
5
4
47 ponedeljak, 25 jun 2012 14:09
Beli Orao
@@. Crtani filmovi su bili nekad u 19.15. Šta da Vam kažem više?
Preporuke:
2
0
48 ponedeljak, 25 jun 2012 14:52
dragoslav pavkov@ 8 mart
Jasno vam je, valjda šta u toj slici ne štima.


Izvinite, ali nije mi jasno šta fali tome da dok muž zarađuje - žena brine o kući!? Mogu da zamislim da je to vama odvratno i nezamislivo, anahrono i "aut", ali dopuštate valjda mogućnost da postoje žene kojima je dosta crnčenja za crkavicu kod nekog novokomponovanog "bizmismena", koje bi želele da teret brige o novcu prebace na "glavu porodice"? Ili mislite da takve žene ne postoje, ili jednostavno - ako i postoje - nisu vredne pomena?

Čisto da se zna ponoviću: Svako ima pravo da odabere način kako i od čega će živeti; ako se vašem životnom saputniku dopada da deli vaše vrednosti - marim ja, nemam ništa protiv... Ali, ja se obraćam onima koji su nezadovoljni svojim statusom u društvu, braku, onim ženama o kojima je nešto napisao Orao. Njima borkinje za "prava" žena nameću model po kome treba da funkcionišu, u protivnom - dobiće etiketu jadnice. Što jednostavno nije u redu.
Preporuke:
7
1
49 ponedeljak, 25 jun 2012 14:56
brm
Poljak
@Brm
Kako Poljaci mogu "preplaviti zapadnu Evropu", pored desetina miliona koji dolaze iz Azije i Afrike?
ne znam ja nešto čito i čuo o Poljacima molerima i šoferima u Engleskoj na koje je kivna domaća sirotinja .. i o broju Poljaka p zapadu
Polska je zemlja sa najvecim rejtingom za strana ulaganja u Evropi.
jel to posle Đelićevih saveta? to s rejtinzima mi je poznato - Irska, Island (pre revolucije),odličan vam je taj rejting kad se mladi iseljavaju

nisam napisao ništa protiv katolika, već protiv katolicista (kao što su naše ustaše) .. . protiv Italijana, Španaca i POrtugalaca nemam ništa protiv niti s njima imamo prblema.. kad ne tolerišem Obraz među svojima zašto bih vama tolerisao vaše gluposti.. nemate pametnija posla nego da se bijete sa braćom Slovenima na prvenstvu zadojeni tom besmislenom katolicističk0m mržnjom..

Beli orle
kao i obično ne kapira o čemu pričaš.
Preporuke:
3
2
50 ponedeljak, 25 jun 2012 15:49
DiMitrije
Završeni izbori!
Preporuke:
2
3
51 ponedeljak, 25 jun 2012 16:04
roki
sama činjenica da neko odabere pseudonim "8. mart" jasno ukazuje na nesigurnost te ličnosti. Krije se iza žene borca radnika, femistikinje, možda i ninfomanke - nebitno. Nikada u životu nisam mislio da žene nisu vredne kao muškarci, naprotiv mislim da su vrednije, ali vrednije kao oličenje pozrtvovanosti, podnošenja bola i da ne nabrajam. Uostalom, uvek sam više voleo žene nego muškarce. Ali osmi martu, ne dozvoljavam da pričate o ravnopravnosti koja jednostavno prirodno nije moguća: nemamo ista polna obeležja, ne možete da ponesete dva džaka cementa, pa ni jedan,kao muškarci, za svako to "othranjeno" dete dobijate porodiljsko bolovanje, a muškarci hrmbaju, zar mislite da i očevi ne bi voleli da toliko vremena provedu sa decom kao majke, ali nemaju kad, deca treba nešto da jedu, tražite da u penziju idete pre, zašto, ako smo ravnopravni, hoćete u skupštinu u određenom procentu, pa draga gospođo, pobedite na izborima pa budite same žene u skupštini, mi muškarci se ne bi osećali ugrožeo
Preporuke:
5
2
52 ponedeljak, 25 jun 2012 16:34
Poljak
@brm
U osnovi ne polemisem sa nekorektnim ljudima, ali da napravim izuzetak.
Ponavljam, ja sam u Srbiji rodjen i Srbija je moja zemlja. Po vasem tonu, zakljucujem da nikada niste videli ni Englesku ni Poljsku (osim, mozda u vreme komunizma). Sigurno se Engleska sirotinja ne zali na Poljake nista vise nego na Pakistance, Arape ili Siptare. Naprotiv. Ako odete u London, bice Vam jasno o cemu govorim.

Island nisam pomenuo.

",odličan vam je taj rejting kad se mladi iseljavaju "
Pa iseljavaju se i iz Poljske kao i iz drugih zemalja, ali ipak Poljska ima pozitivan prirastaj, a to je bila poenta mog javljanja. U Poljskoj, se ne mozete ni razvesti bez blagoslova vaseg svestenika, a kamoli da izvrsite, ili naterate zenu na abortus. Ako mislite da Srbi treba i dalje da nestaju, to je stvarno porazavajuce, ja tako ne mislim.
Preporuke:
6
0
53 ponedeljak, 25 jun 2012 16:46
8. mart
Dragoslave, naravno da ima puno žena koje su domaćice, i ja sa tim nemam nikakav problem. Problem je u tome što vi eksplicitno osuđujete obrnut scenario - u kojem žena radi, a muškarac sedi kod kuće i brine o deci. Zašto? Zato što, po vašim rečima: "njihovi muškarci koji su postali tehnološki viškovi ili nikad nisu ni radili, na sebe preuzimaju poslove koji im se ne čine prirodnim: spremanje dece u školu, odlasci na roditeljske sastanke, spremanje po kući... Oni to naravno nikad neće umeti da urade kao supruga, koja po dolasku sa frustrirajućeg posla ostatak „slobodnog“ vremena troši na popravljanje onoga što je „trapava muškarčina zabrljala“ – što je dodatno frustrira i inspiriše da se „istrese“, ali ne tamo gde treba (ispred Skupštine na primer) već tamo gde može – na članove porodice i one koji je vole... "

Ali ovde problem nije u feminizmu, nego u tome što muškarci koje opisujete, neće da rade kućne poslove. Nemojte mi samo reći kako "ne umeju", nije to nuklearna fizika.
Preporuke:
4
1
54 ponedeljak, 25 jun 2012 19:20
Beli Orao
""brm. Vi ste toliko komfuzni da je to strašno. `di si bija, bija, kad je grmilo... Kupujte iz fotelje. Tako je najlakše.
Preporuke:
2
1
55 ponedeljak, 25 jun 2012 21:28
Slobodan
Ovaj tekst, čiji nastavak očekujem, zaslužuje mnogo obimniji komentar, ali zadržavam se samo na jednom - pravu na abortus kao "vrhunskom" dokazu osvojene slobode!? Žene imaju pravo na slobodu odlučivanja o rađanju, ali PRE začeća, posle toga na abortus imaju pravo samo žrtve silovanja, bolesnice i sl.
Preporuke:
4
1
56 ponedeljak, 25 jun 2012 22:35
milica@8 mart
Ne znam cim se bavite,ali znam puno porodica koje zive u nekim neprirodnim situacijama,ukljucujuci imene.Radim od svoje osamnaeste,primanja su mi solidna,imam vec skoro trideset godina radnog staza,ali mogu reci da sam samo masina za pravljenje novaca.Imam troje dece,dvoje sa fakultetskim diplomama,sina odlicnog ucenika i sto je najvaznije za ovu pricu muza koji vec petnaest godina ne radi.Zadnji petnaest godina on je domacica,a ja sam hranioc porodice,i jako sam nezadovoljna.Nema vremena doslovce za nista iako moj muz uglavnom sve radi.Bilo je dana kad po nekoliko dana nisam dolazila kuci,jer radim u inostranstvu.Sad putujem svaki dan preko granice ,jer ne mogu psihicki da izdrzim bez porodice.
Preporuke:
8
0
57 ponedeljak, 25 jun 2012 22:49
milica@8 mart
Dzaba mi hiljadu eura mesecnokad su mi deca odrasla bez mame,zeljni mene a ja njih.Sto puta sam proklela onog koji je prvi zapoceo sa tom politikom.Svi mi kazu,tebi je super,imas dobru platu,napravili kucu,skolovala decu,a meni na sve strane skripe zglobovi(radim kao medicinska sestra u starackom domu).A moj muz kuva pere cisti,radi bastu i puno puno toga,a ja ne stignem ruzu da uberem da stavim u vazu.Moja mama je bila domacica i ja zavidim zenama iz tog vremena i molim Boga da takvo nekakvo vreme dodje.Zbog mojih kcerki koje ceka moja sudbina,jer radnih mesta za muskarce nema.Moja 28godisnja cerka ceka posao,ima muza,ali jos uvek ne radja.Ceka posao kojeg nema.Ja je nagovaram da rodi dete,a ona pita zasto se skolovala.Svako od nas ima te zatvorene krugove,a resenja nema.Zato podrzavam muskarce da idu napred,da budu sto su i uvek bili,a mi zene sa svojom decom ako moze,jer smo se pogubili u ovoj ludnici od zivota.
Preporuke:
9
0
58 ponedeljak, 25 jun 2012 23:01
Istoricar
brm
Ne razumem sta hoces da kazes. Prvo, kako mi je poznato, Rudjer Boskovic nije bio Srbin vec Hrvat (ili stanovnik Dubrovacke Republike). Tesla je takodje Srbin ali rodjen u Austrougarskoj (danasnja Hrvatska). Niko od njih nije stekao slavu u Srbiji. Ili, da podjemo od nekih cinjuenica. Koliko olimpijskih medalja godisnje osvajaju srpski djaci na internacionalnim takmicenjima. Sta je sa tim talentima? Da li neko zna nekog srpskog matematicara da je otkrio nesto novo u toj disciplini ili da je dobio Fields medalju. Da li znas nekog naseg naucnika da je u poslednjih deset godina objavio neki patent i da je za to dobio novac od neke inostrane kompanije. Sto se tice kolonijalnog polozaja, ne verujem da ce do toga doci jer i da bi bio u neokolonijalnom polozaju ipak treba da imas neke kvalitete.
Preporuke:
1
4
59 ponedeljak, 25 jun 2012 23:17
milica@8 mart
Deca neznaju ko je mama a ko tata.Moj sin je do svoje pete godine mislio da ga je tata rodio...plakala sam od ljubomore.Osecam se se da sam promasila zivot.Inace sa mamom domacicom razmenjujem misljemja,jer ona kao i vi misli kako je bas lepo raditi dvadeset sati dnevno.Moja mama je nekad dok je tata kao gospodin inzenjer radio,bila aktivna u svim mogucim zenskim organizacijama,skupljala sve i svasta za crveni krst,obilazila puteve revolucije,imala uniformu civilne zastite,igrala se rata u akcijama"nista nas ne sme iznenaditi",ispijala kave sa komsinicama,vodila mene i brata po muzejima raznih gradova,decje pozoriste,piknike,heklala,strikala...i slavila 8 mart.borila se da ja radim dvadeset sati dnevno.Koja zaposlena zana danas slavi osmi mart?ja cesto ne znam ni koji je datum.
Preporuke:
8
0
60 ponedeljak, 25 jun 2012 23:31
milica@8 mart
Pogledam na raspored sati koji mi stoji na frizideru,prva,druga,treca i mislim se da li cu izdrzati do slobodnog dana.Moji kolegicama muzevi uglavnom ne rade,jer su radili po raznim farikama,poljoprivrednim kombinatima,sade neke bastice i razne gluposti rade,sire gace i sl.Ja inace ne pisem po internetu ali mi muz cita povremeno,jer ja nemam vremena ni za komjuter pa sam odlucila da se ukljucim i pitam sve zene zagovornice modernog drustva,sta ce nam uopste muskarci?ako je tako najbolje da ostave donaciju u banku sperme i nek nestanu,jer prezaposlene zene nisu ni za seks.dan ipak traje 24 sata kao nekad.a mi smo osmomartovke svoje muzeve unistile.sama se nekad osecam kao one debele crnkinje iz americkih serija koje hrapavim glasom urlaju na svoje ukucane a najvise na nesposobnog muza,jer ja mislim da moj muz koliko god se trudio nemoze da pravi red po kuci kao ja,a bogami mene uopste ne zanima bilo kakva majstorija po kuci.pozdrav.posebno istomisljenicama,ako ikad sednu za kompjuter
Preporuke:
6
0
61 utorak, 26 jun 2012 00:46
Alu Trokan
Potpisujem svaku tacku Inicijative. Sledeci korak je organizovati politicku partiju koja ce je sprovesti u delo. Verujem da potencijalnih partijskih clanova na NSPM-u ima dovoljno za njen pocetak.
Preporuke:
2
0
62 utorak, 26 jun 2012 09:21
brm
@ historik

"kako mi je poznato, Rudjer Boskovic nije bio Srbin vec Hrvat (ili stanovnik Dubrovacke Republike). Tesla je takodje Srbin ali rodjen u Austrougarskoj".. ergo pošto pre 1804. Srbija nije postojala kao nezavisna država, svi Srbi od kraja 15. veka do 1800 se ne računaju..a i ranije pre Vojislavljevića (ako i oni nisu za tebe dukljanska ne-srpska dinastija ko što je Ruđer Hrvat)...

od srpskih ekonomista izgleda da su više posvađani sa logikom jedino srpski istoričari
Preporuke:
2
3
63 utorak, 26 jun 2012 09:43
brm
historik
"Da li znas nekog naseg naucnika da je u poslednjih deset godina objavio neki patent i da je za to dobio novac od neke inostrane kompanije"

ja znam pet vrhunskih svetskih (informatičar, biolog, mikrobiolog, fizičar) i još tri doktora društvenih nauka, predavača redopvnih na stranim fakultetima od Meskika do SAD, samo iz mog ličnog okruženja (srednja škola i kvart)..ali oni se ne računaju jer nisu u Srbiji pa po tebi nisu ni Srbi..Srbi su samo opančari, prepoznau se po klempavim ušima, prem tvojim udžbenicima
Preporuke:
1
2
64 utorak, 26 jun 2012 18:53
Sumadinac
for The Jack
Kaze se: "Ne drzi vodu"!
Sve na kugli zemaljskoj Pije Vodu, Sve!
Preporuke:
1
0
65 sreda, 27 jun 2012 07:09
Smarač
Ta, dobro, Srbija napreduje a Srba je sve manje, što živih, koji sve duže žive, što onih koji rade. Kada ostane samo 1 Srbin, tada on neće raditi, biće besmrtan, a Srbija će biti Raj na Zemlji, u najvećem prosperitetu.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner